2012. február 4., szombat

újrakezdés 10. hét: (január 30-február 5.)

Heti összefoglaló:
Sűrű volt ez a hét, sokszor este vagy kora reggel edzettem és nem írtam blogbejegyzést, ez nem jó, mert nem pontos, nehéz felidéznem, hogy akkor, mikor is edzettem, blabla, meg különben is. Írni kell a blogot, mert az jó, mutatja a fejlődésemet, motivál, és az írás révén kicsit jobban elgondolkozom, hol kéne még fejlődni.

Kedden és csütörtökön  futottam, szerdán pénteken és szombaton edzettem.

Az a durva, hogy egy hete elviselhetetlenül hideg van. De tényleg. -5, -10 fok van néhány napja. Tudom, hogy ez Magyarországhoz képest nem para, viszont egészen mostanáig 0 fok felett volt mindig a hőmérséklet. 4-5 fok volt általában decemberben és januárban végig, és mivel most nem Magyarországon vagyok, mínuszokat utoljára kb egy éve éltem át. Mondták a helyiek, hogy hát igen, itt a február a leghidegebb téli hónap, de mondjuk általában nem szokott mínusz alá menni akkor sem, ez nekik is szokatlan. Hát ez remek. Amúgy a házak tökre nincsenek felkészítve a hidegre, a lakásunk ablakain kb. nulla szigetelés van, az ablakok szarul záródnak, a szobámban is jéghideg van, stb....

Nagyon nem szeretem a hideget, inkább legyen nyári 45 fok, az sem érdekel, annyira imádom a napot. De hideget nem bírom elviselni, ráadásul mindig az első 2 hétben szenvedek, amikor beköszöntenek a mínuszok, és a fázástól, reggeli ágyból kikeléstől sírhatnékom van. Tudom, hogy ez nyápic hozzáállás az élethez, de az első 1-2 hét mínusz alatti hőmérséklet kikészít lelkileg. Viszont ez mindig Novemberben vagy decemberben szokott bekövetkezni, nem februárban. Minden el van tolódva pár hónappal, október végén még plusz 25 fok volt, és napsütés...

A suliban én hordom a legtöbb ruhát, nem tudom, a többiek hogy nem fáznak. Liva, a lett lakótársam imádja a telet, neki ez semmi, és mondta, hogy Lettországban mínusz 30 fok is van, és vannak halászok, akik a Balti-tengeren az életüket kockáztatják, ha befagy a tenger, és belefagy a halászhajójuk a jégbe, és nem jár arra jégtörő hajó, akkor megfagynak. Tehát legyek hálás, hogy dél-franciaországi önkéntes vagyok, nem pedig lett halász a Balti-tengeren Hálás is vagyok. Az egyelten jó, hogy este fél 7 körül sötétedik csak:)

Sajnos a suliban van napi 4X 30 perc, amikor a gyerekek az udvaron játszanak, és kint kell ácsorogni, figyelni őket, ezt most utálom...Na mindegy, remélem, hamar elmúlik az undorító február, és jön a tavasz, a nehézségek pedig alázatra nevelnek, és megkeményítik a jellememet, mint egy jégszobrot. Sajnos nem lehet itt forralt bort kapni, mert a franciák undorítónak tartják, hogy a szent bordói bort felmelegítsék, és cukorral, fűszerekkel gyalázzák meg. De legalább forró csokit iszom, cukormentesen, kb 1 litert naponta. Meg egész jól megy a paleo diéta is, csak kis kilengéseim vannak, amikor Liva időnként elkészíti a francia cukrászművészet (pâtisserie) valamelyik isteni remekét, ma pl. tarte tropézienne-t csinált, ami Saint-Tropez helyi specialitása, egyszer pedig île flottante-t, ami Magyarországon madártejként ismeretes:)
Na tehát, edzés,

Kedden és csütörtökön futás volt,

A szerdai és pénteki edzés nagyon jól ment:
Guggolás harmadik lépés:  3X30 , de már majdem teljesen összeér a lábszáram és a combom lemenéskor

Fekvőtámasz 3. lépés : 3X30 , tök könnyen ment

Húzódzkodás: a könnyítettből  3X25-3X27 ment,

Has: a fekvésben lábemelősdiből , 3X30  még mindig, és még mindig nem mertem elkezdeni a hatodik lépést, ill bár kivágtam a 3x30-at, izomlázam volt utána szerdán és pénteken is.


Híd: most már simán megy a 3X30 a második lépésből, egész magasra tudom magamat felnyomni, és jó kis vállamban, hátamban, tricepszemben érzett izomlázat produkált.

Na de a szombati edzés egyenes nulla volt. Kb. a felét tudtam megcsinálni mindennek, amit szoktam, kis pihi és aztán újra még. Ezért mindenből megcsináltam a fenti mennyiséget, de közben többször meg kellett állnom pihenni, ami már hetek óta nem fordult elő. Lehet, hogy fáradt voltam, vagy a hideg tényleg ennyire kikészít. Az is lehet, hogy szerdán és pénteken reggel edzettem, szombaton meg este, és nekem este mindig szarul megy az edzés, (meg minden). Muszály a nap elején megcsinálnom a fontos feladataimat, ilyen a bioritmusom. Este béna vagyok, reggel meg friss, mint a harmat.

szombat: 

Guggolás harmadik lépés:  3X30 , de mindig meg kellett állnom 15 környékén, ez eddig még nem fordult elő
Fekvőtámasz 3. lépés : 3X30 , itt is meg kellett állnom 15 körül

Húzódzkodás: a könnyítettből  3X20-at tudtam csak kipréselni

Has: a fekvésben lábemelősdiből , 3X30, de 15 után meg kellett állnom, ez se ment még ennyire rosszul soha.

Híd: ezzel ment a 3X30

A futások is jók voltak, a hideg ellenére, a hóban, nagyon szép a kivilágított Castres. Most esett először hó a télen, és rájöttem, hogy még sosem láttam ennyire szépnek Castres-t. A folyócskánk, az Agout parján van egy fákkal övezett, dimbes-dombos sétány mesebeli kőhíddal és kovácsoltvas lámpákkal. Az most a hóban olyan, mintha kb. Narniába vezető út lenne. Imádok arra futni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése